Berreginen Museoaren "Obra bere testuinguruan" zikloan, Euskal Museoko pieza bat eta Ramón Oleaga –hizlari gisa– izango dira martxoan

Bizkaiko erakundeak ohiko hitzaldi arrakastatsua egingo du, gaur egun Plazaren Bihotzean. El Corazón de San Francisco erakusketan ikusgai dagoen Bilboko estanpa bat hizpide hartuta. Erreferentzia artistikoak eta historikoak aztertuko dira, hitzaldi eta bisita banaren bidez (ostegunean, martxoaren 28an, 18:00etan, doako sarrera)

Ostegun honetan, martxoaren 28an, hitzaldia oso berezia eta desberdina izango da. Berreginen Museoak Obra bere testuinguruan ekimena antolatu du martxoan, eta Ramón Oleaga bildumagileak hitzaldi bat eskainiko du. Gainera, Euskal Museotik ekarritako pieza bati buruz hitz egingo dute bertan; pieza hori Berreginen Museoko Plazaren Bihotzean. San Frantziskoko altxorra izeneko aldi baterako erakusketan ikus daiteke orain: estanpa bat da, Bilboko Ikuspegia, hain zuzen ere. Honen moduko jarduerei esker, hobeto ezagutu ditzakegu Bilboko Berreginen Museoko bildumaren barruan dauden piezak. Museoaren patronoak Bilboko Udala eta Bizkaiko Foru Aldundia dira. Hitzaldiak doakoak izango dira, eta 18:00etan hasiko dira.

Hile honetako Obra bere testuinguruan, beraz, aukera berezia izango da Berreginen Museoan. Alde batetik, hitzaldirako aukeratutako artelana Bilboko jatorrizko estanpetako bat izango delako, eta, beste alde batetik, hizlaria Oleaga bildumagilea izango delako, zeina Bizkaiko antzinako kartografiari eta irudiei buruzko argitalpen multzo ederraren arduraduna den. Horrenbestez, izan litekeen hizlaririk egokiena da, Bilboko bestelako historia erakusteko; hiribilduko irudi zaharrek azaltzen dutena, alegia.

Horretarako, Euskal Museoak utzitako estanpa hau erabiliko da: Bilboko bista, XIX. mendearen bigarren erdian Regil inprentan ekoitzia. Horri esker, mende horretako lehenengo hereneko Bilbo irudikatu ahal izango da, San Frantzisko komentua lehen planoan dela.

Bertaratzen direnek pieza horren xehetasun guztiak ezagutu ahal izango dituzte, hitzaldi atsegin baten bitartez.

Jardueraren osagarri, artelana zuzenean behatzeko aukera eskainiko duen bisitaldi bat egingo da. Ziklo hau Museoaren programazioko erreferente bihurtu da dagoeneko, haren arlo pedagogikoa eta kulturala bermatuz. Bilboko Berreginen Museoa 2006ko azaroan Mariaren Bihotzeko garai bateko eliza izandakoan dagoen oraingo egoitzan ireki zen berriz, eta Bizkaiko hiriburuko zaharrenetako bat da. Duela 80 urte sortu zutenez geroztik, bere generoko onenetakoa da, bertan erakutsitako berreginen hautaketagatik eta kalitateagatik.

“OBRA BERE TESTUINGURUAN” ZIKLOA

•           Eguna: osteguna, 2019ko martxoaren 28a

•           Ordua: 18:00

•           Lekua: Bilboko Berreginen Museoa

•           Sarrera doan, aurrez erreserba egin beharrik gabe.

Museoaren ordutegi orokorra:

•           Asteartetik larunbatera: 10:00etatik 13:30era eta 16:00etatik 19:00etara

•           Igandeetan: 10:00etatik 14:00etara.

•           Astelehen eta jaiegunetan: itxita.